'De zaterdag van de senioren'

12 december 2016 17:30

Zaterdag tien december stond voor de meeste amateurploegen de laatste speelronde voor de winterstop op het programma. Zowel Delfstrahuizen 1, 2 en 3 speelden dit kalenderjaar voor het laatst. Het eerste elftal verspeelde een 0-2 voorsprong in en tegen Makkum. De thuisploeg wist in de slotfase de 2-2 op het scorebord te zetten. Ook bij Delfstrahuizen 2 zat het venijn in de staart. Flevo Boys 4 wist in de slotfase tweemaal te scoren waardoor de withemden het teamfeestje moest vieren zonder punten. Het derde elftal wist in een goede wedstrijd met 4-3 te winnen van Bolsward 4. De dames en het vierde elftal spelen volgende week hun laatste wedstrijd voor de winterstop.

Delfstrahuizen 1

Na een meer dan prima eerste helft waar de withemden gingen rusten met een 0-2 voorsprong werd deze in de tweede helft verspeeld. Kevin Strampel wist door zijn fijne traptechniek tweemaal doeltreffend af te drukken. Delfstrahuizen zat op rozen na ongeveer 25 minuten spelen met een 0-2 voorsprong op zak. Na rust werden de withemden naar achteren geduwd door de gastheren. Makkum schakelde een tandje bij en maakte het de equipe van Martin de Jong zeer lastig. Na circa tien minuten spelen in de tweede helft wist men de aansluitingstreffer te maken. De thuisploeg ging hierna op zoek naar de gelijkmaker zonder tot echt grote kansen te komen. De grootste kans was zelfs voor Delfstrahuizen, de razendsnelle Kevin Tinga liet iedereen zijn hielen zien maar wist zijn knappe actie niet tot doelpunt te promoveren. In de slotfase kreeg Makkum een groot aantal corners en vrije trappen te nemen. In de negentigste minuut kreeg men loon naar werken. Een hoge bal werd gepakt door Pieter de Ruyter ware het niet dat hij uit balans werd gebracht. De bal werd los gelaten en Makkum wist wel raad met deze buitenkans. Na afloop waren de druiven zuur voor Defstrahuizen dat nu de winterstop in gaat op de vierde plek.

Delfstrahuizen 2

Het tweede elftal moest afreizen naar Emmeloord waar men moest aantreden tegen Flevo Boys 4. De thuisploeg beschikte over een goed voetballende ploeg met veel ervaring. Desondanks kon Delfstrahuizen hier het nodige tegenover zetten. Met de gehele ploeg stond men verdedigend goed en kon Flevo Boys geen potten breken in aanvallend opzicht. Delfstrahuizen daarentegen kreeg een aantal forse countermogelijkheden. Helaas bleek men zoals wel vaker dit seizoen niet goed met de kansen om te gaan waardoor de brilstand nog op het bord stond tijdens de rust. Na ongeveer een uur spelen wist de thuisploeg uiteindelijk op voorsprong te komen. De ploeg van leiders Sipke Kootstra, Sebastiaan Baanstra en Harmjan Schippers liet zich hierdoor niet van de wijs brengen. Het was Gjalt de Haan die een kwartier voor tijd de stand weer gelijk wist te trekken. Ondanks de goede wedstrijd ging Delfstrahuizen uiteindelijk toch kopje onder. In de slotfase wist Flevo Boys nog tweemaal toe te slaan waardoor de punten uiteindelijk in Emmeloord zouden blijven.

Delfstrahuizen 3

In een bijzondere aantrekkelijke wedstrijd wist het derde elftal weer drie punten bij te schrijven. Men had een aantal gastspelers van het vierde elftal kunnen regelen om een volwaardig team op te stellen. In een knappe eerste helft ging men door doelpunten van Lukie Jetten en tweemaal Kees Boon de rust in met een 3-1 voorsprong. Een kwartier voor tijd wist Maarten Vaartjes de marge weer op drie te brengen. Toch liet Bolsward het hier niet bij zitten en wist vrijwel direct de 4-2 te maken. Het werd helemaal penibel toen vijf minuten voor tijd ook nog de 4-3 op het scorebord werd gezet.  De gastheren waren uiteindelijk op tijd weer bij de les en wist het drie punten over de streep te trekken. Dit kwam mede door uitstekend keeperswerk van Jurrien Keulen die wederom één van de uitblinkers was deze middag. Het derde elftal gaat de winterstop in op een keurige achtste plek wat een compliment waard is na een lastige seizoenstart. Men heeft ook nog voldoende perspectief op meer aangezien het een stuk minder wedstrijden heeft gespeeld dan de rest.