'De zaterdag van de senioren'

28 november 2016 21:45

Zaterdag 26 november 2016 zal niet de boeken in gaan als de meest succesvolle zaterdag in de historie van vv Delfstrahuizen. Van de senioren wist alleen dames 1 hun wedstrijd te winnen. In en tegen Blokzijl werd er uiteindelijk met 3-5 gewonnen. Het eerste elftal kon in een lastige uitwedstrijd bij Scharnegoutum uiteindelijk een verdiend punt mee te nemen. Het tweede elftal lijkt in een dip te zitten en wist wederom geen punten bij te schrijven. De nummer twee Heerenveense Boys 4 was uiteindelijk een maatje te groot. Ook het derde elftal moest na een valse start zijn meerdere erkennen in VVI 3. Het vierde elftal werd afgelast.

Delfstrahuizen 1

Voor Delfstrahuizen 1 stond het lastige uitduel tegen Scharnegoutum op het programma. De thuisploeg had in eigen huis nog maar één keer verloren. De verwachting was dan ook dat Scharnegoutum een stugge ploeg had met een gesloten organisatie. De verwachtingen kwamen dan ook uit. In een moeizame wedstrijd wisten beide ploegen maar moeilijk tot kansen te komen. Desondanks was het wel de thuisploeg dat na vijfentwintig minuten op voorsprong kwam. Een goed genomen corner viel in de kluts voor aanvoerder Sibren Posthuma die uiteindelijk doeltreffend wist af te ronden. Niet veel later wist Kevin Strampel de withemden weer langszij te brengen na een terecht gegeven strafschop. Na rust was het spelbeeld vrijwel hetzelfde. Af en toe lieten beide ploegen zich zien maar tot echt grote kansen kwam dit niet. Door dit gelijkspel staat de equipe van Martin de Jong op een derde plaats. Volgende week kan men weer een plekje stijgen doordat nummer twee Makkum vrijaf is.

Delfstrahuizen 2

Het elftal van leiders Sipke Kootstra, Sebastiaan Baanstra en Harmjan Schippers moest afreizen naar Heerenveense Boys. De nummer twee van de ranglijst beschikte over een goed georganiseerde ploeg waar het lastig was om tot kansen te komen. Tot de rust slaagde Delfstrahuizen er goed in om niet veel weg te geven. In een eerste helft met maar weinig noemenswaardige momenten werd er dan ook terecht gerust met een 0-0 stand. Na rust bleek Heerenveense Boys nog wat nieuwe ijzers in het vuur te hebben. Twee spelers kwamen erin wat absoluut geen achteruitgang bleek. Drie minuten na rust wisten de feansters dan ook snel op voorsprong te komen. Na deze openingstreffer had Delfstrahuizen het lastig en kwam het maar moeilijk tot kansen. De enige grote kans om nog langszij te komen was voor Gjalt de Haan maar dit leverde geen treffer op. Uiteindelijk wist Heerenveense Boys de stand nog uit te breiden naar 3-0. In de slotfase van het duel maakte Gjalt de Haan nog een eretreffer voor Delfstrahuizen.

Delfstrahuizen 3

Een valse start kwam het derde elftal afgelopen zaterdag eigenlijk niet meer te boven. Na een kwartier stond de thuisploeg al op een 3-0 achterstand tegen VVI. Na wat omzettingen en het inbrengen van Theunis Holtrop en Bennie Visser bleek Delfstrahuizen toch wel tegenstand te kunnen bieden. In deze fase waren de withemden de betere ploeg en wist het vlak voor rust de aansluitingstreffer te maken. Na rust ging Delfstrahuizen verder met druk zetten en kansen creëren. Na een corner van Bennie Visser wist Stephan Berger doeltreffend af te drukken en de druk nog verder op te voeren. VVI moest in de slotfase nog twee maal aan de noodrem trekken nadat Bennie Visser een vrije doortocht had. De scheidsrechter van dienst gaf hier uiteindelijk geen kaarten voor. Helaas kon Delfstrahuizen er niet nog een punt uit slepen waardoor de druiven zuur waren. De dramatische openingsfase heeft de withemden uiteindelijk de das om gedaan.

EBC/Delfstrahuizen VR1

In een ontzettend attractieve wedstrijd wisten de dames met 3-5 te winnen in en tegen Blokzijl. De dames moesten het deze wedstrijd zonder een aantal belangrijke krachten doen. In een redelijke gelijk opgaande eerste helft werd er uiteindelijk gerust met een 1-2 voorsprong. Na rust had Blokzijl met een strafschop de uitgelezen mogelijkheid om de stand weer gelijk te trekken. Judith Baanstra had andere plannen en was uiteindelijk de baas door de strafschop te pakken. Niet veel later was het alsnog raak, in een rommelige fase was het Blokzijl dat uiteindelijk op gelijke hoogte kwam. Na deze gelijkmaker gingen de dames van EBC/Delfstrahuizen weer op jacht naar de voorsprong. De inzet van Tynke Hof werd nog gepareerd maar in de rebound was het Alise Borger die de bal wel binnen wist te werken. Na deze voorsprong was het verzet van Blokzijl gebroken. Via nog twee doelpunten van Alise Borger stond er uiteindelijk een 2-5 voorsprong op het bord. In de slotfase kon Blokzijl de schade nog enigszins dragelijk te maken door de 3-5 binnen te schieten.