Delfstrahuizen deelt de punten na gelijkwaardige partij

28 november 2016 11:30

Delfstrahuizen heeft met één punt goede zaken gedaan in een zware reeks van wedstrijden. Een gelijkwaardige eerste helft met weinig kansen aan beide kanten zorgde ervoor dat het spel zich voornamelijk afspeelde op het middenveld en men ging rusten met een 1-1 gelijke stand. De tweede helft werd er door beide partijen behouden gespeeld wat uiteindelijk resulteerde in een puntendeling. Door het gelijke spel zakt Delfstrahuizen naar de derde plek op de ranglijst. Volgende week is er weer de kans om te stijgen op de ranglijst door een goed resultaat te boeken tegen Nagele.

In de openingsfase van de wedstrijd was het Scharnegoutum dat het initiatief nam en met goed positiespel een aantal kleine kansen wist te creëren. In de tiende minuut was het juist Delfstrahuizen dat gevaarlijk werd, via een corner werd de bal bij de eerste paal ingekopt door Albert van der Veen die zijn inzet gepareerd zag worden door een verdediger van Scharnegoutum. Het spel speelde zich hierna voornamelijk af op het middenveld met twee aan elkaar gewaagde ploegen. In de 25e minuut werd de score geopend door Scharnegoutum, via een corner belandde de bal in de kluts voor de goal waarna de bal werd binnen geschoten door de aanvoerder van Scharnegoutum (1-0). Met een 1-0 achterstand bleef Delfstrahuizen geduldig wat in de 25e minuut resulteerde in de gelijkmaker. Via een goede steekpass op Kevin Tinga werd hij de zestienmeter ingestuurd waarna hij werd aangetikt door de linksback van Scharnegoutum, de scheidsrechter besloot terecht een penalty toe te kennen. De penalty werd door Kevin Strampel benut nadat de keeper er nog dichtbij zat (1-1). Kort na de gelijkmaker creëerde Delfstrahuizen via een balverovering op het middenveld een grote kans door Kevin Tinga met een steekpass voorbij de verdediging van Scharnegoutum te sturen en een harde voorzet te geven op de geheel vrij staande Arjan de Ruyter die de bal rakelings naast schoof.

Na de rust nam Scharnegoutum zoals ook de eerste helft het initiatief waardoor Delfstrahuizen besloot om iets hoger druk te zetten wat resulteerde in een aantal kleine kansen. In de 60e minuut werden verse krachten Sjoerd de Haan en Evert de Jong ingebracht voor Arjan de Ruyter en Steffen Mulder. Scharnegoutum probeerde via positiespel en crosspasses het spel snel te verplaatsen. Deze crosspasses werden steeds goed onderschept door de uitstekend spelende Hindrik Hof. In de 63e minuut was het de spits van Scharnegoutum die een terugvallende bal uit een voorzet hard in het vangnet schoot. De periode hierna bleef Delfstrahuizen de opbouw van Scharnegoutum verstoren wat resulteerde in een aantal kansen die jammer genoeg niet afgemaakt konden worden. Tien minuten voor tijd werd Jelle Weselius nog ingebracht voor de moe gestreden Toni Bongaerts. In de slotfase proberen beide partijen nog een fout af te dwingen maar tot echt grote kansen leed dit niet. Uiteindelijk resulteerde deze wedstrijd in een puntendeling (1-1).

Delfstrahuizen mag volgende week voor het eigen thuispubliek aantreden tegen de nummer zes van de competitie Nagele. Door de 9-2 overwinning van Nagele op Lions’66 zal Nagele vol zelfvertrouwen afreizen naar Sportpark de Kampen. Het is aan Delfstrahuizen om de punten in eigen huis te houden, waardoor de positie op de ranglijst wordt verstevigd.

Opstelling Delfstrahuizen:

Pieter de Ruyter, Jan Harmen Wind, Gerwin Smink, Albert van der Veen, Hindrik Hof, Steven Thuis, Kevin Strampel, Steffen Mulder (60 min. Evert de Jong), Kevin Tinga, Arjan de Ruyter (60 min. Sjoerd de Haan), Toni Bongearts (82 min. Jelle Wesselius).