'De zaterdag van de senioren'

20 november 2016 14:30

Op deze regenachtige zaterdag waren er drie seniorenteams die in actie kwamen. Het vierde elftal ging op bezoek bij IJVC waar de koppositie kon worden gepakt. Helaas liep dit anders en gingen de mannen van Jelmer Kraak en Stephan Berger met 4-0 onderuit. Ook het derde elftal kreeg een flinke tik te verwerken. Waterpoort Boys 3 was veel te sterk en won dan ook verdiend met 1-6. Het eerste elftal wist zijn wedstrijd wel te winnen. In een moeizaam duel wist de equipe van Martin de Jong uiteindelijk 1-3 te winnen van de hekkensluiter Lions’66. Het tweede elftal en de dames hadden deze zaterdag geen wedstrijd.

Delfstrahuizen 1

Het eerste elftal moest het inhaalduel tegen Lions’66 spelen wat twee weken terug werd afgelast wegens trieste omstandigheden. In een matige openingsfase was het de hekkensluiter dat als eerste doel trof. Een aantal foutjes aan Delfstrahuizen zijde werd genadeloos afgestraft. De withemden werden na deze domper wel wat sterker en men hoefde dan ook niet lang te wachten op de gelijkmaker. Arjan Wever bracht Kevin Tinga in stelling die met zijn snelheid alles en iedereen kansloos liet door de 1-1 binnen te schieten. Na rust was de ploeg van Martin de Jong beter wat na een uur spelen resulteerde in de voorsprong. Arjan de Ruyter wist de bal op miraculeuze wijze binnen te werken. Een kwartier voor tijd werd de wedstrijd beslist door Toni Bongaerts. Die wist na een knappe voortzetting van Jelle Wesselius de bal via de paal binnen te werken.

Delfstrahuizen 3

Het enige duel dat op Sportpark de Kampen werd afgewerkt was Delfstrahuizen 3 – Waterpoort Boys 3. Het derde elftal had de zware opdracht om de koploper zijn eerste nederlaag toe te dienen. De gasten hadden uit de voorgaande acht wedstrijden de volle buit gepakt. Ondanks dat er wel redelijk werd gevoetbald waren de withemden vrij kansloos deze middag. Waterpoort Boys stond al vrij snel op een comfortabele 0-2 voorsprong. Het was gastspeler Jelle Vaartjes die de aansluitingstreffer wist te maken voor Delfstrahuizen. Lang kon men niet van deze treffer genieten. Uiteindelijk wist Waterpoort Boys er nog twee voor rust te maken waardoor de wedstrijd al was beslist. Na rust namen de gasten wel iets gas terug waardoor Delfstrahuizen beter in zijn spel kwam. Uiteindelijk wist Waterpoort Boys de stand nog wel uit te breiden naar 1-6.

Delfstrahuizen 4

Gezien de stand op de ranglijst had Delfstrahuizen 4 goede zaken kunnen doen. Omdat koploper SWZ Boso Sneek 3 vrij was kon de koppositie worden over genomen. De ploeg van Jelmer Kraak en Stephan Berger had dan de taak om met meer dan drie doelpunten verschil te winnen van IJVC 3. De druk leek wat te hoog voor Delfstrahuizen 4 deze middag. Met een forse 4-0 nederlaag kwam men van een koude kermis thuis. Bij rust stond er al een 2-0 stand op het scorebord. In de tweede helft wisten de Ijlsters de score nog te verdubbelen. Overigens is er niet veel aan de hand. Delfstrahuizen 4 staat nog steeds op een keurige 2e plek. Echter, de titelaspiraties kunnen even een tijdje in de ijskast.