Delfstrahuizen doet goede zaken na overwinning op Creil

14 november 2016 15:30

Delfstrahuizen heeft zichzelf een goede dienst bewezen door een 3-1 overwinning te boeken op Creil. Door deze overwinning zit het steviger in de top van de ranglijst doordat een aantal concurrenten geen punten wist te pakken. In de eerste helft had de thuisploeg de wedstrijd al kunnen beslissen. Een fors aantal kansen werd gemist waardoor men ‘maar’ met een 2-0 stand de rust in ging. In de tweede helft kabbelde de wedstrijd rustig voort en wisten beide ploegen nog eenmaal te scoren. Door deze overwinning staat de equipe van Martin de Jong op een derde plaats. De nummer twee op de ranglijst – Makkum – heeft met twee wedstrijden gespeeld evenzoveel punten meer dan Delfstrahuizen.

In een afwachtende openingsfase waren beide ploegen zeer slordig. Delfstrahuizen liet het initiatief aan de gasten maar zij hadden hier overduidelijk moeite mee. In de omschakeling probeerde Delfstrahuizen druk te zetten om zo tot kansen te komen. Na ongeveer een kwartier spelen werd op een juist moment druk gezet waardoor de verdediging van Creil bezweek. De keeper had in eerste instantie nog een redding op het schot van Sjoerd de Haan maar de rebound van Kevin Strampel was hem te machtig. Na deze openingstreffer werd het verschil op de ranglijst ook uitgedrukt in het veldspel. Delfstrahuizen was veel beter maar beloonde zichzelf niet door meer doelpunten te maken. De defensie van Creil had de handen vol om de aanvallers van Delfstrahuizen af te stoppen. Tien minuten voor rust wist de thuisploeg dan eindelijk de score te verdubbelen. Sjoerd de Haan had een harde lage schuiver in huis die waar de keeper geen antwoord op had.

Vlak na rust leek Delfstrahuizen op zoek te gaan naar meer doelpunten. De withemden kregen in de persoon van Kevin Tinga een dot van een kans. Helaas was de rechtsbuiten te onrustig in zijn afronding waardoor de keeper redding kon brengen. Hierna brak een fase aan waarin beide ploegen nauwelijks kansen creëerden. Pas in de slotfase wist Delfstrahuizen de wedstrijd definitief op slot te gooien. Kevin Tinga wist na een knappe actie Sjoerd de Haan te bereiken die op zijn beurt de bal rustig binnen wist te werken. Niet veel later liet Creil dan ook eindelijk van zich horen. Jelle Loosman wist de eretreffer tegen de touwen te werken. De overwinning kwam echter geen enkel moment meer in gevaar waardoor de equipe van Martin de Jong wederom drie punten bij kon schrijven.

Delfstrahuizen mag volgende week aantreden tegen rode lantaarndrager Lions’66. Het is zaak om deze inhaalwedstrijd winnend af te sluiten waardoor er afstand wordt genomen van een aantal directe concurrenten. Bij winst wordt ook de tweede plaats over genomen van Makkum. Lions’66 staat ondanks de rode lantaarn de laatste weken steeds beter te spelen wat uiteindelijk een keer gaat resulteren in punten. Aan de selectie + technische staf van Delfstrahuizen zaak om volgende week de tegenstander dus niet te onderschatten.