'De zaterdag van de senioren'

13 november 2016 20:45

Alle seniorenteams kwamen deze ijskoude zaterdag in actie. Met drie thuiswedstrijden was het een drukke boel op Sportpark de Kampen. Ook de dames moesten thuis aantreden op sportpark Op 'e Jister. Delfstrahuizen 3 moest afreizen naar Bolsward waar men een 2-5 overwinning behaalde. Zij waren niet de enige ploeg van Delfstrahuizen dat wist te winnen. Het eerste elftal, het vierde elftal en de dames wisten allen hun wedstrijd winnend af te sluiten. Alleen Delfstrahuizen 2 moest het onderspit delven, Rouveen was met 1-3 te sterk.

Delfstrahuizen 1
Het eerste elftal moest thuis aantreden tegen Creil. Deze degradatiekandidaat had de eerste helft niks te vertellen. Het was Kevin Strampel die uiteindelijk de score wist te openen voor Delfstrahuizen. Een schot van Sjoerd de Haan werd nog gepareerd maar de rebound van Kevin Strampel was de doelman te machtig. Tien minuten voor rust wist Sjoerd de Haan de score te verdubbelen met een harde schuiver. Na rust leek Delfstrahuizen het wel prima te vinden en Creil kon eigenlijk niet beter. Pas na tachtig minuten liet Delfstrahuizen weer eens van zich horen. Na goed voorbereidend werk van Kevin Tinga wist Sjoerd de Haan zijn tweede van de middag te maken. Niet veel later wist Jelle Loosman de ‘eretreffer’ voor Creil te maken. Hiermee zorgde hij voor de 3-1 eindstand.

Delfstrahuizen 2
Delfstrahuizen 2 kreeg bezoek van Rouveen 3. De gasten stonden maar twee punten achter Delfstrahuizen. Het was dus zaak om de verschillen op de ranglijst te vergroten. Het belang van deze wedstrijd leek bij een groot aantal jongens niet aanwezig. In een vreselijke openingsfase was het Rouveen dat op voorsprong kwam. Na deze tegenslag werd er wel beter gevoetbald door de thuisploeg. Een tweetal grote kansen waren helaas niet besteed aan Gjalt de Haan waardoor men met een 0-1 achterstand ging rusten. Ook de tweede helft was niet van een hoog niveau. Rouveen wist na een uur spelen op een 0-2 voorsprong te komen. In de slotfase van het duel leek Harmjan van Asperen de spanning terug te brengen door de 1-2 binnen te schieten. Helaas wist Rouveen een minuut erna aan alle illusies een einde te maken door de 1-3 op het scorebord te zetten.

Delfstrahuizen 3
Delfstrahuizen 3 moest afreizen naar Bolsward. In een aantrekkelijk duel wisten de withemden uiteindelijk met een verdiende 2-5 van het veld te stappen. Grote man aan Delfstrahuizen zijde was Kees Boon met drie doelpunten. Na een 0-1 achterstand wist Volken Holtrop de stand gelijk te trekken. Later wist Delfstrahuizen wederom van een achterstand terug te komen. Via Kees Boon kwam de gelijkmaker op het bord. Kees Boon wist de wedstrijd helemaal naar zijn hand te zetten door zowel de 2-3 als de 2-4 te maken. Het slotakkoord was voor gastspeler Maarten Vaartjes die de 2-5 wist te maken. Na een moeizame start van de competitie lijkt het nu eindelijk te gaan draaien binnen Delfstrahuizen 3. Door deze overwinning hebben de withemden weer wat adem en vind men aansluiting bij de middenmoot.

Delfstrahuizen 4
Het vierde elftal moesten aantreden tegen EBC. De derby werd wederom gewonnen door Delfstrahuizen. Al in de eerste helft stond de thuisploeg op een comfortabele 2-0 voorsprong. Beide doelpunten kwamen op naam van Wijnand van Vliet. De thuisploeg kwam nog wel een keer goed weg toen EBC binnen 5 seconden twee keer de lat wist te raken. Na rust was het Gjalt de Haan die de wedstrijd op slot gooide door de 0-3 te maken. In de slotfase van het duel wist EBC nog een eretreffer te maken. Door deze overwinning blijft Delfstrahuizen mee doen om de bovenste plaatsen. Met 18 punten uit acht wedstrijden staan de withemden op een keurige tweede plek.

EBC/Delfstrahuizen dames 1
De dames kenden een valse start. Al snel in de wedstrijd zat Urk op rozen door een 0-2 voorsprong. Het kantelpunt in de wedstrijd kwam van Teunieke de Ruyter. Zij werd onderuit getrokken in de zestien waardoor scheidsrechter Ynze Bos terecht naar de stip wees. Deze strafschop werd feilloos benut door Anna de Haan. De tweede helft was EBC/Delfstrahuizen de bovenliggende partij. Wederom kreeg de thuisploeg een strafschop, nu werd Jellina Keulen gevloerd. De strafschop werd benut door Johanna de Ruyter. Tien minuten voor tijd wist EBC/Delfstrahuizen zelfs op voorsprong te komen. Het was Jellina Keulen die de 3-2 tegen de touwen wist te werken. De overwinning kwam niet meer in gevaar waardoor de punten in Oosterzee bleven.