Hattrick van Tinga bezorgt Delfstrahuizen drie punten in knotsgekke wedstrijd

31 oktober 2016 10:15

Delfstrahuizen kon zaterdag aansluiting houden bij de top, maar dan moest er wel gewonnen worden bij Mulier. Volgens de stand op de ranglijst zou dat moeten kunnen, maar het beeld in de wedstrijd was compleet anders. In een dramatisch verlopen eerste helft stond Mulier geheel terecht 2-0 voor. In het laatste half uur van de wedstrijd wisten de gasten de score in zijn geheel om te buigen tot 2-3. Kevin Tinga was de grote man aan de zijde van Delfstrahuizen met drie doelpunten.

Delfstrahuizen speelde dramatisch gedurende de eerste helft en de passes kwamen niet daar waar ze zouden moeten. Mulier speelde veel verzorgder en na 20 minuten kwam Mulier op 1-0, door een slecht afgeslagen hoge bal, die overigens wel mooi werd afgemaakt. Dat paste bij het wedstrijdbeeld en gelukkig voor Delfstrahuizen mocht het met deze stand gaan rusten. Misschien was er nog een toverdrankje beschikbaar in de rust! Trainer Martin de Jong bracht Jan Harman Wind en Hindrik Hof (Voor Berend Visser en Kevin Strampel/ beide lichte blessure) voor de tweede helft in het veld, om te proberen de wedstrijd te doen kantelen. De tweede helft ging echter op dezelfde voet verder en in de 49e minuut kwam Mulier op 2-0. Een paar minuten later was er een grote kans op de 3-0 en zwijnt Delfstrahuizen dat het maar bij 2-0 bleef. Dit was ook ongeveer het moment dat Delfstrahuizen wat opportunistischer ging spelen en volle inzet en beleving in de wedstrijd gooide. In de 59e minuut zag Kevin Tinga kans om - na goed storend werk - de 2-1 op het scorebord te zetten. Delfstrahuizen nam de controle over de wedstrijd nu helemaal over en Kevin Tinga (ja weer hij) ging goed door op de bal en verraste met zijn snelheid de keeper van Mulier wat de 2-2 opleverde. Het Delfstrahuizen van het begin van de wedstrijd was niet meer terug te herkennen, op alle posities van het veld werd goed druk gezet. In de 75e minuut werd een hoge bal in de 16 van Mulier slecht verwerkt en werd het zelfs 2-3 door Kevin Tinga die daarmee een loepzuivere hattrick wist te produceren! Omdat Mulier nog probeerde een resultaat te halen kwam er veel ruimte voor Delfstrahuizen en had de score nog hoger kunnen uitvallen. Inmiddels was Jelle Wesselius ingevallen in de spits, waar hij de afgelopen keren al liet zien van meerwaarde te zijn voor het team. Tot het eind was het voor Delfstrahuizen nog billenknijpen maar de 2-3 werd binnengehaald. Een knotsgekke wedstrijd, maar een waanzinnige teamprestatie. Trainer en spelers hebben enorme mentale veerkracht getoond en werden beloond met 3 punten.

Leider Herman Slump