Seniorennieuws: goede dag voor Delfstrahuizen

30 oktober 2016 17:00

De senioren van Delfstrahuizen hebben zaterdag voor goede resultaten gezorgd. Het eerste elftal wisten na een 2-0 achterstand met 2-3 te winnen. Het tweede elftal moest het opnemen tegen VHK en wist in een zware wedstrijd met 2-2 gelijk te spelen. Het derde elftal wist eindelijk van de hatelijke '0' af te komen door IJVC 2 met 4-1 terug naar huis te sturen. De dames wisten een punt mee te nemen uit Genemuiden.

Het eerste elftal had een traditioneel lastige uitwedstrijd tegen Mulier. Ook nu leek het erop dat er weer weinig punten zouden worden meegenomen. Mulier had het betere spel en stond dan ook terecht met 2-0 voor. De equipe van trainer Martin de Jong wist echter binnen een mum van tijd de wedstrijd volledig te kantelen. Het was Kevin Tinga die tweemaal scoorde via zijn snelheid. Ook de beslissende 2-3 kwam van zijn voet. Toni Bongaerts wist via een hoge bal de verdediging van Mulier in verwarring te brengen. De verdedigers liepen de eigen keeper in de weg waardoor de bal niet goed kon worden weggestompt, de bal belande bij Kevin Tinga die hier wel raad mee wist.

Het tweede elftal moest aantreden tegen VHK 2 wat een plekje hoger op de ranlijst stond. De beide ploegen waren zeer aan elkaar gewaagd en er waren dan ook kansen over en weer. Delfstrahuizen 2 wist als eerste het net te vinden door een benutte strafschop van Gjalt de Haan. De gasten kwamen vrij snel weer langszij door een knappe kopbal. Na rust kwamen VHK ook nog op voorsprong die via een hoge bal keeper Jan de Haan verraste. Tien minuten voor tijd wist Delfstrahuizen 2 de stand gelijk te trekken. Een afstandschot van Evert de Jong belande mooi in het zijnet. Er waren nog wat kleine mogelijkheden op de 3-2 maar dit mocht niet baten.

Het derde elftal heeft ervoor gezorgd dat men eindelijk van de hatelijke '0' is. Hierdoor is ook de laatste plaats over gedragen aan Nijland 3. In een leuke open wedstrijd werd IJVC 2 met 4-1 naar huis gestuurd. Delfstrahuizen 3 zorgde voor rust eigenlijk al dat men met drie punten het oktoberfest in konden. Via doelpunten van Volken Holtrop, Theunis Holtrop en Kees boon kon men met een 3-0 voorsprong de rust in. In de tweede helft wisten beide ploegen nog eenmaal te scoren wat een eindstand van 4-1 opleverde. Het laatste doelpunt kwam op naam van Herman van de Wal.

De dames moesten een verre trip maken naar Genemuiden. In een open wedstrijd met gelijkwaardige ploegen stond er een terechte 1-1 eindstand op het scorebord. Voor rust kwam EBC/Delfstrahuizen nog op voorsprong. Het was Anna de Haan die Alise Borger vrij voor de keepster zette, die wist op haar beurt in twee instanties te scoren. Na rust kwam de thuisploeg helaas op gelijke hoogte. EBC/Delfstrahuizen dacht alsnog de drie punten mee te nemen toen Alise Borger haar tweede doelpunt van de middag maakte. Helaas zag de scheidsrechter een overtreding waardoor het doelpunt werd afgekeurd. Men staat na dit gelijke spel op een keurige 7e plaats.