Een remise in Oppenhuizen na hectische week

8 februari 2023 14:30

Een wedstrijd met twee gezichten. Waar Delfstrahuizen in de eerste helft heer en meester was, kwam het in de tweede helft veelal onder druk te staan door de ploeg uit Oppenhuizen. Voor rust kwam de ploeg van interim trainer Jan Slump al binnen 20 minuten op 0-2 voorsprong. In een mindere tweede helft hield Delfstrahuizen lang stand, maar kwam TOP 63 uiteindelijk langszij: 2-2.

Ondanks een roerige week, waarin ex-trainer Jonne Boonstra aangaf per direct aan de slag te gaan bij SC Joure en Slump voor de 5e keer in zijn carrière voor de groep kwam te staan, reisde de ploeg met de juiste instelling en scherpte af naar mede concurrent TOP 63. In het eerste gedeelte van de wedstrijd had Delfstrahuizen veelal balbezit en dwong het TOP ver terug op eigen helft. In de 8e minuut werden de withemden als snel beloond voor de goede openingsfase. Linksback Rick Koopman ontvang de bal op de helft van TOP en zette Ditmer Slump met een prima boogbal voor de keeper. Hij aarzelde niet en schoot de bal hoog in het doel: 0-1. Al vrij vlot na de openingstreffer verdubbelde Delfstrahuizen de voorsprong. Hindrik Hof werd na een strakke voorzet over rechts in de rug gelopen. Kean Bakker benutte deze terecht gegeven penalty: 0-2.

Na deze goal kwam TOP iets beter in de wedstrijd maar tot echt grote kansen kwam het niet. Stom balverlies en goede counter mogelijkheden werden niet benut door de ploeg die ook moeilijk tot scoren komt de afgelopen wedstrijden. Vlak voor rust dacht heel Sportpark de Bou dat Kean Bakker, na een aanval uit het boekje, de wedstrijd op slot gooide. Echter zag de grensrechter dit anders waardoor scheidsrechter Bleeker de goal ongeldig verklaarde.

Na rust voerde TOP 63 al vrij snel de druk op. Met de lange bal probeerde het Delfstrahuizen vast te zetten op eigen helft. Een afgeslagen voorzet vanaf de rechterkant kwam voor de voeten van Arjen van Brug. Met een droge schuiver zorgde hij in de 48e minuut voor de snelle aansluitingstreffer: 1-2. De gastheren probeerden het frisse spel van de eerste helft wel op de mat te leggen maar ging al gauw mee in het opportunistische spel van de thuisploeg. Een aantal keer kwam het wel onder de druk uit maar was het te slordig om echt tot grote kansen te komen. De thuisploeg hield druk en met name Wieger Baarda maakte het de zwart/witte defensie een aantal keren behoorlijk lastig. Echter kwam het niet tot grote uitgespeelde kansen. Delfstrahuizen kreeg in de 80e minuut de opgelegde mogelijkheid om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Een prima aanval door de as van het veld kwam terecht bij Albert van der Veen. Hij legde de bal af op Ditmer Slump, maar zijn schot miste kracht. Wat volgde was het slotoffensief van de thuisploeg. Dit resulteerde in 85e minuut ook tot de gelijkmaker. Een hard schot van Roelof Jacob Booy werd eerst nog gepareerd door Robin Visser. De rebound werd vervolgens knap ingeschoten door Eelco Rijkens: 2-2. In het restant van de wedstrijd konden beide ploegen weinig meer opbrengen om nog een doelpunt te forceren.

Uiteindelijk blies de goed fluitende leidsman voor het laatst en zo gingen beide ploegen met een punt van het veld. Met prima eerste helft waarin het weer vertrouwen en plezier uitstraalde kijkt de ploeg terug redelijk positief terug op de eerste wedstrijd na het vertrek van Jonne Boonstra. Volgende week neemt Delfstrahuizen het op tegen Tollebeek, die na 13 wedstrijden op een knappe 4e plaats staat.

Opstelling: Robin Visser, Rick Koopman, Jelle Vaartjes, Arjan Wever, Kikker Erkens, Albert van der Veen, Steffen Mulder ©, Ditmer Slump (Jurre Koopman), Hindrik Hof, Kean Bakker (Klaas van Stralen), Toni Bongaerts (Ilian Slump)