Delfstrahuizen vergeet punt mee te nemen uit Nagele

19 oktober 2022 18:15

In een wedstrijd die volledig gelijk op ging heeft Delfstrahuizen verzuimd om een punt mee te nemen uit Nagele. Voor rust kwamen de withemden op 1-0 achterstand. Na rust stelde men snel orde op zaken via Kean Bakker en Ditmer Slump: 1-2. In een mindere slotfase wist Nagele echter langszij te komen. Tien minuten voor tijd dompelde Ad Withaar Delfstrahuizen in rouw door zelfs nog de 3-2 te maken.

In het eerste bedrijf van de wedstrijd had Delfstrahuizen de touwtjes in handen. Nagele probeerde via countervoetbal tot kansen te komen maar de blinde ballen kwamen vrijwel allemaal bij doelman Robin Visser terecht. Het waren aan de andere kant echter wel grote kansen. Toni Bongaerts en Kean Bakker verzuimden Delfstrahuizen echter op voorsprong te zetten. Toen vrijwel iedereen dacht aan een brilstand met de rust kreeg Nagele nog eenmaal een corner. Het was Ad Withaar die zijn hoofd tegen de bal zette en Robin Visser kansloos liet: 1-0.

Na rust gebeurde er een stuk meer. Het was de gretig invallende Nick Berghout die aan de linkerzijde van het veld Ditmer Slump wist te bereiken, hij had een puike voorzet op Kean Bakker. Voor laatstgenoemde was het een koud kunstje om de gelijkmaker te noteren. Niet veel later kreeg Ditmer Slump een vrije trap te nemen op een mooie plek. De doelman van Nagele maakte hier vervolgens een enorme ketser door de inzet van Slump door zijn benen te laten gaan: 1-2. Nagele probeerde hier vervolgens Delfstrahuizen terug te dringen. En dit lukte ook goed. De withemden kwamen er in die fase niet meer uit en vervolgens kreeg de thuisploeg een kwartier voor tijd loon naar werken. Luc de Buck werd – met een luchtje van buitenspel – aan de linkerzijde weggestuurd. De linksbuiten wist de bal knap in de verre hoek te schieten.

Een gelijkspel was zeker terecht geweest maar Ad Withaar dacht daar anders over. Een blinde bal naar voren werd verkeerd ingeschat door het centrum van Delfstrahuizen. Withaar kapte vervolgens Albert van der Veen uit en wist de bal in de verre hoek te schieten. In de laatste tien minuten probeerde Delfstrahuizen nog wel maar was men niet bij machte om nog een gelijkmaker te forceren. Aanstaande zaterdag is men vrij. Donderdag wordt er een oefenwedstrijd gespeeld in de Hommerts tegen HJSC 1. 29 oktober komt het fysiek sterke Creil-Bant op bezoek.