Van de bestuurstafel december 2022

23 december 2022 7:00

Beste leden, jeugdleden, ouders en/of verzorgers van leden en vrijwilligers,

Kerst 2022 staat alweer voor de deur, het jaar is bijna ten einde. De laatste trainingen zijn, voor zowel de jeugd als de senioren, inmiddels al geweest. Koning Winter overviel Nederland vorige week waardoor de laatste trainingen afgelast moesten worden. Iedereen wordt van de start van de 2e seizoenshelft door zijn of haar leider/trainer op de hoogte gesteld.

De eerste seizoenshelft konden we gelukkig weer starten als vanouds. Niks geen anderhalve meter, lekker samen trainen en voetballen en daarna de kantine in voor een hapje, drankje en natuurlijk de derde helft. Voetbal zoals voetbal hoort te zijn.

Het was echter ook een seizoenshelft waarin we alle zeilen moesten bijzetten om vrijwilligers of bestuursleden te vinden. Helaas wordt de vacaturelijst binnen onze vereniging steeds groter. Hierbij dan ook een oproep aan iedereen die wat voor v.v. Delfstrahuizen wil betekenen. Check op onze website: www.vvdelfstrahuizen.nl/vacatures de vacaturelijst en meld je aan of informeer bij het bestuur wat de taak
inhoudt.

Door het vrijwilligerstekort zijn er zelfs zaterdagochtenden geweest waarbij het nog maar de vraag was of de kantine überhaupt wel open kon. Niks geen lekker bakje warme koffie of een zo verdiende tosti voor de jeugd. Dat willen we voorkomen en dit heeft ons ook doen besluiten dat we ouders vanaf de 2e seizoenshelft in gaan delen in het kantineschema. Dit werkt hetzelfde als het rijschema. In de praktijk betekent dit dat ouders éénmaal per seizoenshelft ingedeeld worden om koffie en thee in te schenken en de jeugd in de rust te voorzien van limonade.

Nieuw bij v.v. Delfstrahuizen wordt de Algemene Ledenvergadering (ALV) speciaal voor de jeugd. De jeugdleden maken bij ons een groot deel van het ledenbestand uit. Zij hebben ook hun meningen en ideeën. Ze komen veel bij andere verenigingen, zien daar dingen, vinden van alles. Maar dat horen we nooit. Hoog tijd dus om met de jeugd in gesprek te gaan, in de kantine met wat drinken en wat lekkers. De Jeugd ALV staat gepland op woensdag 25 januari. Meer informatie volgt.

In de 2e seizoenshelft staan er alweer een aantal activiteiten gepland. Daarom onderstaand alvast enkele data voor in de agenda.
Voor nu wenst v.v. Delfstrahuizen wenst al haar leden, ouders en/of verzorgers en vrijwilligers fijne kerstdagen en een gelukkig en sportief 2023!

We hopen iedereen weer te zien in het nieuwe jaar en daarom nodigen we een ieder uit op de nieuwjaarsborrel welke gehouden wordt op 7 januari in onze kantine. Aanvang 20:00 uur, inloop vanaf 19:30 uur. U bent van harte welkom!

Namens het bestuur,
Sybren Bangma