Delfstrahuizen weet wederom niet te winnen

19 april 2022 8:15

Het zijn zware tijden voor de Delfstrahuizen supporters. Nadat er afgelopen dinsdag al werd verloren van Sleat (daarvoor ook van NOK) moest men wederom het onderspit delven. Ook Waterpoortboys bleek te sterk voor de withemden. De ploeg van trainer Jonne Boonstra is hopeloos uit vorm. Met name het gebrek aan kansen creëren lijkt men op dit moment op te breken. Wanneer de tegenstander uit hun spaarzame kansen wel weten te scoren dan is een 2-0 eindstand een logisch gevolg.

Qua veldspel deden beide ploegen niet heel veel voor elkaar onder. Het was wel zichtbaar dat Delfstrahuizen weinig vertrouwen lijkt te hebben op dit moment maar echt moeite had men ook niet met de thuisploeg. Er werden aan beide zijdes dan ook niet tot veel kansen gekomen. Of het moeten de vrije trappen zijn geweest van Eize Slump en Evert de Jong die uiteindelijk tot niks hebben geleden.

De grootste mogelijkheid in de openingsfase kwam er wel voor de thuisploeg. Het was Marcel van der Meulen die uit een hoekschop rakelings over kopte. Na 35 minuten spelen was het WPB dat wel op voorsprong kwam. Een knappe aanval kwam uit bij Tim van der Werf die met zijn chocoladebeen het doel wist te bereiken: 1-0. Dit was tevens de ruststand.

Na rust kwam Delfstrahuizen met alle goede bedoelingen uit de kleedkamer. Maar net als vaker de laatste weken liep dit toch anders. De verdediging van Delfstrahuizen kreeg de bal maar niet uit de doelmond waardoor deze uiteindelijk bij Marcel van der Meulen uit kwam. De ingelopen middenvelder Evert de Jong wilde de bal nog blokken maar via de aanvoerder ging de bal uiteindelijk in het doel. Dit doelpunt is dan ook tekenend voor de situatie waar de ploeg van Jonne Boonstra zich op dit moment in bivakkeert.

Uiteindelijk werd de wedstrijd zonder al te veel oponthoud en spannende momenten uit gespeeld. Alleen de thuisploeg kreeg nog een gigantische kans ware het niet dat Dennis Niemarkt dit buitenkansje niet kon verzilveren.

Delfstrahuizen heeft al zijn kansen op een goede eindklassering of een ‘toetje’ zo lijkt het wel verspeeld. Het is zaak voor de selectie en technische staf eens goed in de spiegel te kijken hoe men wel tot die kansen kan komen de hieropvolgende weken. Anders zal het seizoen als een nachtkaars uit gaan.