Delfstrahuizen verliest twee punten in ‘extra’ blessuretijd

28 oktober 2018 19:15

Wedstrijden tussen VHK en Delfstrahuizen, het blijven vervelende confrontaties voor de zwart-witten. Zelden tot nooit wordt er gewonnen en ook afgelopen zaterdag kon Delfstrahuizen de drie punten niet meenemen uit Sint-Jansklooster. Toch was dit wel een klein wonder aangezien er in de 88e minuut nog een 1-3 voorsprong op het scorebord stond. Door een onnodige 2-3 kreeg de thuisploeg weer hoop en wist men in de allerlaatste seconde van de blessuretijd – uit een buitenspelsituatie – de gelijkmaker te forceren. Waar de zes minuten blessuretijd vandaan kwam weet nog steeds niemand maar daar had VHK uiteraard maling aan.

In de beginfase had Delfstrahuizen het lastig. De gasten hadden opstartproblemen en VHK speelde gemakkelijker. Dit wedstrijdbeeld kantelde na ongeveer tien minuten toen Delfstrahuizen steeds beter in de wedstrijd kwam. Uiteindelijk leed dit ook tot de 0-1 door een knappe actie van Steffen Mulder. Laatst genoemde werd diep gestuurd en wist zijn directe tegenstander prima uit te kappen en via het been van een tegenstander plofte de bal in de goal. Gesterkt door deze treffer ging de ploeg van Gerben Visser op jacht naar meer maar vaak ontbrak het aan de eindpass. Geheel tegen de verhouding in was het aan de andere kant wel raak. De thuisploeg wist vijf minuten voor rust uit het niets op 1-1 te komen. Een knappe voorzet werd goed binnengekopt door spits Jan van Benthem. Hierna mocht Delfstrahuizen de handjes dicht knijpen dat men met 1-1 ging rusten. De thuisploeg kreeg namelijk nog twee uitgelezen mogelijkheden om op voorsprong te komen.

Ook na rust was het VHK wat beter uit de kleedkamer kwam. Zonder tot echt grote mogelijkheden te komen had de thuisploeg het betere van het spel in deze fase. Maar ook in de tweede helft kwam Delfstrahuizen na zo'n tien minuten weer beter in de wedstrijd. Dit had waarschijnlijk ook te maken met de 1-2 voorsprong als welkome opsteker. Een prachtige pass van Steffen Mulder kwam bij rechtsback Arjan Wever terecht die knap raak wist te schieten met links. De thuisploeg leek behoorlijk van slag aangezien Delfstrahuizen vrij kon combineren in de fase die hierop volgde. De bezoekers leken twintig minuten voor tijd voor de beslissing te zorgen. Een knappe actie van Toni Bongaerts kwam terecht bij Kean Bakker die raak wist te schieten. Delfstrahuizen leek de wedstrijd simpel uit te kunnen spelen ware het niet dat wederom Jan van Benthem raak wist te schieten in de 88e minuut. Slordig uitverdedigen zorgde er uiteindelijk voor dat de spits weer voor spanning in de wedstrijd kon zorgen. Waar heel Delfstrahuizen bang voor leek werd uiteindelijk waarheid in de 96e minuut. In de allerlaatste seconde van deze veel te lange blessuretijd werd de bal er uit een vrije trap nog eenmaal in geslingerd. Uiteindelijk wist Ryan Stam nadat de bal de paal raakte raak te schieten. Helaas vond de scheidsrechtster het niet nodig om af te gaan op het advies van de grensrechter van Delfstrahuizen om het doelpunt af te keuren. Een beetje krom is dit wel aangezien zij wel de hele wedstrijd af ging op het oneerlijke gedrag van de grensrechter aan VHK zijde. Na dit doelpunt floot de scheidsrechtster meteen voor het eindsignaal: 3-3.

Vooraf teken je misschien voor een punt bij een lastige tegenstander als VHK maar na deze wedstrijd ging Delfstrahuizen met een zure nasmaak het Oktoberfest in. Met winst was er weer aansluiting gekomen met de top maar nu blijft de ploeg van Gerben Visser in de middenmoot hangen. Volgende week echter weer een kans wanneer Creil op bezoek komt. Zij verloren dit weekend met 0-2 van QVC.