Delfstrahuizen kent geen moeite met Bakhuizen en bekert verder

21 september 2018 19:15

Voor het derde achtereenvolgende jaar heeft Delfstrahuizen de tweede ronde van het bekertoernooi weten te bereiken. In een poule met de Sweach, Bakhuizen en Heerenveense Boys wist de ploeg van trainer Gerben Visser afgelopen zaterdag de eerste plek te bemachtigen. In de laatste speelronde hadden nog drie ploegen kans om de poule winnend af te sluiten. Uiteindelijk werd dit Delfstrahuizen na een simpele 4-1 overwinning op Bakhuizen.

De gastheren begonnen afwachtend waardoor Bakhuizen relatief makkelijk overeind bleef. Na circa 10 minuten spelen ging Delfstrahuizen wat hoger druk zetten en dit zorgde meteen voor de kanteling in de wedstrijd. De withemden waren vanaf dat moment heer en meester en de gasten hadden weinig meer in te brengen. Na ongeveer 15 minuten spelen kwam de thuisploeg op voorsprong. De diep gelopen Evert de Jong kon de puntgave voorzet van Yoran Kortstra simpel binnen koppen: 1-0. Niet veel later wisten de withemden de stand al te verdubbelen. Arjan Wever werd aan de rechterkant diep gestuurd.  Waar alle toeschouwers een voorzet hadden verwacht schoot de rechtsback de bal snoeihard binnen uit een onmogelijke hoek: 0-2. Na deze opstekers leek Delfstrahuizen met de gedachte al(weer) in de plaatselijke feesttent (feestweek Echtenerbrug). De ploeg van Gerben Visser ging nonchalant voetballen en dit resulteerde uiteindelijk in de aansluitingstreffer. Een foutje achterin werd afgestraft door spits Jesper Mous waardoor men met een 2-1 stand ging rusten.

Na rust had Delfstrahuizen de taak om weer orde op zaken te stellen en de wedstrijd in het slot te gooien. Dit gebeurde al vrij snel in de tweede helft. Evert de Jong wist de ingevallen Toni Bongaerts te bereiken en deze kon de bal van dichtbij simpel tegen de touwen tikken. Niet veel later kwam de thuisploeg ook op een 4-1 stand. Eize Slump maakte zijn eerste doelpunt voor het eerste elftal nadat hij een vrije trap van Danny de Vries knap raak wist te koppen. In het vervolg van de tweede helft ging Delfstrahuizen op zoek naar meer doelpunten. Deze zouden – soms op wonderbaarlijke wijze – niet meer vallen waardoor Bakhuizen een nog grotere nederlaag werd bespaard. Doordat Heerenveense Boys met 10-0 wist te winnen van gedeeld koploper de Sweach zijn de withemden voor het 3e jaar op rij door naar de tweede ronde van het KNVB beker toernooi.

Op dit moment is het nog niet duidelijk wie Delfstrahuizen gaat treffen in de volgende bekerronde. Deze loting zal komende week plaats gaan vinden. Afgelopen woensdag kwamen de withemden wederom in actie tijdens de opening van het nieuwe kunstgrasveld van CVVO. In deze oefenwedstrijd wist het eerste elftal trainer Gerben Visser een goede verjaardag te bezorgen door 1-3 te winnen van zijn oude club. Aankomende zaterdag staat de eerste competitiewedstrijd op het programma in en tegen Tollebeek. De selectie en staf hoopt de goede voorbereiding een passend vervolg te geven tegen deze lastige tegenstander.