Sluiten velden

8 augustus 2018 19:30

Op dit moment is er geconstateerd dat de velden er niet goed bij liggen. Door de aanhoudende hitte en droogte hebben we daarom besloten om de wedstrijd,- en trainingsvelden een paar weken later open te stellen voor gebruik.

Door de droogte zijn er op de velden veel bruine vlekken aanwezig en groeit er momenteel veel klaver en andere soorten grassen die niet geschikt zijn voor een gesloten mat. Ook is het ingezaaide gras nauwelijks gegroeid waardoor er kale plekken zijn ontstaan. We hebben daarom besloten om de trainingsvelden vanaf 20 augustus weer open te stellen. De wedstrijdvelden zijn vanaf 1 september weer klaar voor gebruik. Voor de kunstgrasvelden heeft dit geen gevolgen, deze kunnen worden gebruikt.

Verlenging onderhoud velden
Door de onderhoud aan de velden te verlengen, is er in deze periode extra tijd om de wedstrijdvelden opnieuw in te zaaien en te bemesten. De velden zijn in de maand juni/juli allemaal ingezaaid met gras, maar dit is nauwelijks gegroeid door de langdurige droogte. Ook krijgen de velden op die manier extra tijd om zich te herstellen, zodat er in het najaar weer volop gesport kan worden op stabiele- en veilige sportvelden.

Beregenen van de velden
De afgelopen weken zijn de training,- en voetbalvelden regelmatig beregend door de medewerkers van de buitendienst. Een zeer intensive klus die de nodige energie heeft gekost. De komende periode blijven we doorgaan met beregenen. Sommige velden zijn iets meer beregend dan de andere velden. Dit had te maken met de aanvoer van water vanuit vijvers en sloten én met de tijdsperiode van beregenen. Er mag alleen in de avond vanaf 18.00 tot 10.00 uur worden beregend. Daarbij hebben we te maken met het feit dat we in een woonwijk na 22.00 uur geen lawaai mogen maken. Er zijn daarom een aantal velden minder beregend. Ook zijn er een aantal velden aangetast door engerlingen.