Delfstrahuizen blijft meedoen na minimale overwinning in Belt-Schutsloot

16 april 2018 20:45

‘En voor een mooie wedstrijd zijn er wel twee ploegen nodig’ was de conclusie van onze Twitter watcher na afloop van de wedstrijd SVBS’77 – Delfstrahuizen. En daar had deze persoon volledig gelijk in. De gastheren zitten in degradatienood en men haalde dan ook alles uit de kast om een goed resultaat te behalen. Uiteindelijk mocht dit allemaal niet baten en wist Delfstrahuizen weliswaar moeizaam maar doch verdiend de drie punten mee te nemen.

In de absolute beginfase leek Delfstrahuizen de lange trip nog in de benen te hebben aangezien men allesbehalve overtuigend aan de wedstrijd begon. SVBS’77 was feller en de withemden hadden het moeilijk de eerste vijf minuten. Toch was het Delfstrahuizen die de eerste grote mogelijkheid kreeg. Arjan de Ruyter alias  “Platje” mocht weer eens meedoen en kreeg een opgelegde kans. Helaas was de doelman de baas in deze 1 tegen 1 situatie. Dit was wel het moment dat de ploeg van trainer Gerben Visser de wedstrijd in handen kreeg. De thuisploeg werd veelvuldig terug gedrongen door Delfstrahuizen. Niet lang na het eerste wapenfeit was het wederom de Ruyter die naliet om zijn ploeg op voorsprong te schieten. Een rebound vanaf 5 meter van de goal werd keihard op de lat geschoten. Uiteindelijk kwam Delfstrahuizen na circa een half uur spelen wel verdiend op voorsprong. Steffen Mulder liet de doelman kansloos door een machtige uithaal vanaf circa 20 meter. Met deze tussenstand ging men ook rusten.

In het tweede bedrijf van de wedstrijd werd er een zeer matige vertoning door beide ploegen op de mat gelegd. Of dit Delfstrahuizen echt kwalijk valt te nemen is een tweede. Het werd de withemden eigenlijk onmogelijk gemaakt om tot goed voetbal te komen. De thuisploeg liep erg gefrustreerd over het veld en de gasten mochten zich dan ook gelukkig prijzen dat er niemand geblesseerd naar de kant hoefde. Het resultaat voor SVBS’77: een fix aantal gele kaarten, een rode kaart en een 0-1 nederlaag. De thuisploeg had nog wel hoop op een resultaat maar men was niet bij machte om nog echt gevaarlijk te worden. Helaas voor SVBS’77 stond het bij Delfstrahuizen wederom als een ‘huis’ waardoor de drie punten mee gingen naar Friesland. Een groot compliment mag worden gemaakt naar de achterhoede van Delfstrahuizen die na de winter nog maar twee tegentreffers heeft hoeven te incasseren.

Steffen Mulder bekroonde zichzelf met een prachtige treffer dus tot ‘matchwinnaar’ deze zaterdag. Hiermee bezorgt hij zijn ploeg en technische staf een grote dienst, door dit doelpunt blijven de withemden namelijk in de race voor een periodetitel en de bovenste plekken. Aankomende zaterdag neemt men het in eigen huis op tegen directe concurrent vv Heeg. En tegen deze tegenstander valt nog wat goed te maken. Heeg is namelijk 1 van de weinige ploegen dit seizoen dat van Delfstrahuizen heeft weten te winnen.