Gebrek aan scorend vermogen breekt Delfstrahuizen (wederom) op

25 maart 2018 18:00

Na een vervelende periode ging het eindelijk weer over voetbal afgelopen zaterdag. Plots kwam de selectie na de gewonnen wedstrijd tegen VENO zonder trainer te zitten. Gelukkig wist de spelersgroep samen met het bestuur de koppen bij elkaar te steken en daarop een waardig vervanger te halen. Gerben Visser mocht tegen Creil zijn debuut maken als hoofdtrainer bij Delfstrahuizen. Helaas kon dit niet worden bekroont met drie punten. Zoals wel vaker dit seizoen blijkt het maken van doelpunten een lastig karwei voor de withemden. Ontelbare kansen werden gemist en uiteindelijk kreeg men een kwartier voor tijd de deksel op de neus: 1-1.

Er was in de eerste helft geen vuiltje aan de lucht voor Delfstrahuizen. Het had een enorm veldoverwicht en Creil kwam er dan ook nauwelijks aan te pas. In de beginfase creëerde Delfstrahuizen tal van kansen ware het niet dat de grensrechter het nodig vond om bij het minste geringste zijn vlag omhoog te houden. Dit deed hij ook bij een doelpunt van Kevin Strampel na een fantastische aanval. Niet veel later kwam de 0-1 voorsprong wel op het scorebord. Een vrije trap van Kevin Strampel kon nog worden gepareerd maar de rebound van Toni Bongaerts was de keeper te machtig. Na deze openingstreffer vergaten de withemden het duel op slot te gooien. Grote kansen van Steffen Mulder, Albert van der Veen, Kevin Strampel en Toni Bongaerts werden allemaal niet benut waardoor de ploeg van Gerben Visser ‘maar’ met 0-1 aan de thee ging.

Een fantastische eerste helft afgewisseld met een zeer matige tweede. Dit zien we dit jaar wel vaker en helaas ook de wedstrijd tegen Creil bleek hier geen uitzondering op. Er werd meer met de lange ballen gespeeld terwijl Delfstrahuizen de gastheren in het eerste bedrijf continue lieten lopen door goed positiespel. Ondanks het mindere spel kabbelde de wedstrijd redelijk gelijkwaardig voort zonder dat er echt grote kansen waren te noteren. Wel kroop Delfstrahuizen vlak na rust door het oog van de naald nadat Creil een grote kans niet wist te benutten. Uiteindelijk kreeg Delfstrahuizen in de 75e minuut wel het deksel op de neus door de gevaarlijke Jelle Loosman die knap raak wist te schieten. Niet veel later wisten de gastheren ook nog bijna de overwinning te stelen ware het niet dat keeper Jan de Haan met zijn gezicht redding wist te brengen. Aan de andere kant kon Steffen Mulder het debuut van Gerben Visser toch nog bijna bekronen met drie punten. Na een steekbal van Evert de Jong kwam Mulder vrij voor de keeper die op zijn beurt recht op de keeper af schoot. Dit bleek het laatste wapenfeit van de wedstrijd waardoor Delfstrahuizen weer dure en onnodig punten verspeelt.

Prima veldspel geeft hoop voor de komende weken. Echter, het gebrek aan scorend vermogen baart wel zorgen en daar zullen de withemden hard mee aan de slag moeten. Wij hopen dan ook dat hoofdtrainer Gerben Visser nog een aantal goeie tips heeft aangezien hij wel heeft bewezen hoe die moet scoren. Jarenlang in het shirt van CVVO en nu op een niveautje hoger met SWZ Boso Sneek weet hij geregeld zijn doelpunten mee te pikken. Ook afgelopen zaterdag was hij weer belangrijk met een doelpunt in de 2-1 gewonnen wedstrijd tegen MSC 1.