Delfstrahuizen met minimale cijfers langs VENO

14 maart 2018 11:45

Ondanks het gat op de ranglijst had Delfstrahuizen het afgelopen zaterdag zwaar tegen degradatiekandidaat VENO. Nadat de thuisploeg terecht op 1-0 voorsprong kwam en daarna vergat de score uit te breiden maakte men het zichzelf ontzettend lastig. In de tweede helft was VENO namelijk minimaal gelijkwaardig zonder tot echt grote kansen te komen. Uiteindelijk werd de 1-0 nog over de streep getrokken waardoor captain Albert van der Veen zichzelf ‘matchwinner’ mocht noemen.

In het eerste bedrijf leek er geen vuiltje aan de lucht voor de thuisploeg. Men had een fors veldoverwicht en VENO kwam er dan ook nauwelijks aan te pas. Rechtsbuiten Kevin Tinga kon continue worden weggestuurd waarbij hij de bal ook veelvuldig goed voor wist te geven. Helaas ontbrak het vaak aan de aansluiting van medespelers. De eerste keer dat dit wel werd gedaan door de gehele ploeg bleek het meteen raak. Keeper Jan de Haan wist Evert de Jong in te spelen op het middenveld die vervolgens simpel kon opbouwen via Kevin Strampel. Laatstgenoemde wist Kevin Tinga met een mooie steekpass weg te steken waarna aanvoerder Albert van der Veen de bal simpel tegen de touwen kon werken. Na deze openingstreffer kwam VENO voor het eerst uit zijn schulp en werd geschutter achterin bijna afgestraft. De aanvaller van VENO koos in zijn schot echter snelheid voor precisie waardoor keeper Jan de Haan er nog tussen kon komen. Na deze tegenaanval liet Delfstrahuizen na om verder te profiteren van het veldoverwicht waardoor men met 1-0 ging rusten.

Na de pauze kwam er een heel ander Delfstrahuizen het veld in. Er werd zeer onnauwkeurig gevoetbald en men liet VENO steeds beter in de wedstrijd komen. Het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld zonder dat beide ploegen veel af wisten te dwingen. De eerste - en tevens spaarzame - grote kans was voor Steffen Mulder. Uit een aanval uit het boekje wist Evert de Jong rechtsbuiten Kevin Tinga weg te sturen. Laatstgenoemde gaf een perfecte pass op de meegelopen Steffen Mulder, deze wilde Kevin Strampel bereiken waar die uiteindelijk voor eigen kans had moeten gaan waardoor deze kans om zeep werd geholpen. Het gevaarlijkste moment aan de zijde van VENO kwam rond de tachtigste minuut. Een afgeslagen voorzet vloog bijna de goal in maar trof uiteindelijk de paal. Hier kwam de thuisploeg ontzettend goed weg. Na dit wapenfeit kwamen er nog een aantal verse wissels in met onder andere debutant Nick Berghout. Deze B-junior wist zich in die korte tijd goed staande te houden. Uiteindelijk floot de scheidsrechter na een lange blessuretijd voor het laatst waardoor de punten op Sportpark de Kampen bleef.

Doordat Vitesse'63 verliest bij Heeg stijgen de withemden weer een plekje op de ranglijst. FC Wolvega en SVM zullen gaan uit maken wie er kampioen gaat worden. Daarna zijn er een aantal gegadigden welke graag de overgebleven twee periodes willen gaan veroveren. Delfstrahuizen is daar eentje van en mag aankomende zaterdag aan de bak als men op bezoek gaat bij titelkandidaat Wolvega. In deze zware maar zeer belangrijke wedstrijd hopen wij weer te kunnen rekenen op de steun van zoveel mogelijk supporters!