Delfstrahuizen houdt aansluiting met subtop na zege in Nagele

18 februari 2018 14:45

Delfstrahuizen heeft zichzelf een goede dienst bewezen zaterdagmiddag. Op bezoek bij vv Nagele werd een 1-2 zege geboekt. Door deze overwinning heeft de ploeg van Martin de Jong aansluiting weten te houden bij de subtop en creëert men een gaatje naar de plekken daaronder.

De withemden kenden een werkelijk vliegende start. Na 30 seconden spelen lag de bal al achter de Nagele goalie. Steffen Mulder wist Kevin Oord goed te bedienen die vervolgens de bal hard en laag voor de goal wist te brengen. De onfortuinlijke verdediger van Nagele kon hier niet meer op anticiperen waardoor de bal via hem in het doel belandde. Na deze vroege openingstreffer hadden beide ploegen moeite om kansen te creëren op het enorm zware veld. Met een licht veldoverwicht was Delfstrahuizen nog het meest gevaarlijk door middel van dode spel situaties. Bij een aantal gevaarlijke corners mocht Nagele de handen dicht knijpen dat het nog bij 0-1 bleef. De bij vlagen ongrijpbare Kevin Oord kreeg de grootste kans op de 0-2 vlak voor rust, helaas wist hij zijn uitstekende wedstrijd niet te belonen met een doelpunt.

Na rust was er een vrijwel identiek spelbeeld als de eerste. Beide ploegen kwamen nauwelijks tot kansen waar vooral Nagele vrij onmachtig bleek. Delfstrahuizen wist af en toe wel gevaarlijk te worden via counters waar het vaak in de eindfase ontbrak aan precisie. Ondanks het lichte veldoverwicht kwamen de withemden na een uur spelen wel tweemaal goed weg. Het mocht keeper Paul Rozendaal bedanken die een inzet van Rudo de Bruin knap wist te pareren. Niet veel later leek Nagele een zekere goal te maken ware het niet dat een medespeler in de weg stond. Na deze gevaarlijke momenten pakte Delfstrahuizen het weer op en kwam men een kwartier voor tijd ook verdiend op 0-2 voorsprong. Kevin Strampel zijn schot werd nog gepareerd maar de rebound van Albert van der Veen was Nagele uiteindelijk toch te machtig. De wedstrijd leek op slot te zitten ware het niet dat Nagele de wedstrijd vijf minuten later toch nog spannend maakte. Een afgeslagen vrije trap kwam voor de voeten van Sander Koene die onberispelijk binnen schoot. Met nog tien minuten op de klok + blessuretijd had het Nagele publiek nog hoop op een puntje maar daar kwamen zij bedrogen uit. Aan de stand veranderde niets meer en van een slotoffensief was geen sprake.

Door deze overwinning komt Delfstrahuizen uitstekend uit de winterstop en blijft men aanhaken bij subtoppers VHK, Heeg en Vitesse’63.