Delfstrahuizen wint eerste uitwedstrijd bij hekkensluiter Sleat

18 oktober 2017 20:30

Delfstrahuizen wist in en tegen Sleat zijn eerste uitoverwinning van het seizoen te boeken. De ploeg van trainer Martin de Jong was in de eerste helft heer en meester. Dit wist men ook in de score uit te drukken door doelpunten van Sjoerd de Haan en Kevin Strampel waardoor de gasten comfortabel gingen rusten met een 0-2 voorsprong. In de tweede helft beten de gastheren iets meer van zich af en wisten verdiend de aansluitingstreffer te maken. Verder dan dit kwam men echter niet waardoor de selectie de drie punten kon gaan vieren bij het Oktoberfest in de eigen kantine.

Vooraf wist Trainer Martin de Jong zijn ploeg nog goed te waarschuwen voor de gevaarlijke aanval van Sleat. Hier werd goed naar geluisterd aangezien de achterhoede van Delfstrahuizen deze volledig aan banden wisten te leggen. Aan de andere kant was de eerste echte grote kans van Delfstrahuizen meteen raak. Steffen Mulder zag zijn poging van de lijn worden gehaald, Kevin Strampel was er vervolgens als de kippen bij en wist zijn derde doelpunt van het seizoen te maken. Na deze voorsprong bleef het spelbeeld hetzelfde. Delfstrahuizen dicteerde de wedstrijd en had weinig te duchten van Sleat. Na een half uur spelen waren de gasten wederom zeer effectief. Een goed genomen hoekschop van Kevin Strampel werd knap binnen gewerkt door Sjoerd de Haan. Diezelfde de Haan had de wedstrijd niet veel later volledig op het slot kunnen gooien nadat hij alleen op de keeper van Sleat af ging. Laatstgenoemde was echter de baas in de 1 tegen 1 situatie. Dit was tevens het laatste wapenfeit van de eerste helft.

Na de thee kwam er een heel ander Sleat uit de kleedkamer. Men ging veel opportunistischer spelen en drong Delfstrahuizen naar achter. Ondanks dit lichte veldoverwicht wist de thuisploeg echter niet tot grote kansen te komen. Net als voorgaande wedstrijden stond de defensie van Delfstrahuizen weer als een huis met de in vorm zijnde Jelle Vaartjes en Jelle Weselius. Uit een spaarzame onoplettendheid achterin wist Maurits Flapper uit het niets toch te profiteren en de aansluitingstreffer op het scorebord te zetten. Na deze treffer liepen de gemoederen soms hoog op en had de scheidsrechter af en toe zijn handen vol aan de verschillende opstootjes. Voor Delfstrahuizen was dit een gunstige ontwikkeling aangezien het spel om de haverklap stil kwam te liggen. Sleat probeerde nog wel wat te forceren maar kon uiteindelijk geen potten meer breken voor de goal van Jan de Haan.

Na een moeizame competitiestart (Twee gelijke spelen) weet Delfstrahuizen net als vorige week de volle drie punten te pakken. Hierdoor is het samen met SVM nog de enige ongeslagen ploeg in deze vierde klasse A. De koploper uit Marknesse heeft echter de volle 12 punten weten te pakken. Delfstrahuizen is nu met 8 punten de runner-up.