Delfstrahuizen bekert verder na zege in Wirdum

17 september 2017 16:45

Delfstrahuizen heeft haar laatste poulewedstrijd afgesloten met een verdiende 1-4 overwinning tegen WWS uit Wirdum. Door de overwinning van SWZ ZA1 tegen TOP 63 bekert Delfstrahuizen na een goede en tevens zeer nuttige voorbereiding verder naar de volgende ronde in de KNVB beker. In de eerste helft was goed voetballen op het veld in Wirdum nauwelijks mogelijk voor beide ploegen, moeder natuur zorgde ervoor dat het water met bakken uit de hemel viel gedurende de eerste helft. In de tweede helft stelde Delfstrahuizen orde op zaken, met een man meer, en liep vervolgens uit naar een toch zeer ruime zege: 1-4.

In de openingsfase was het duidelijk zichtbaar dat beide ploegen last hadden van de hevige regenbuien en het zware veld. Combinaties van zowel de thuis als uitploeg mislukten vaak waardoor de echte grote kansen uitbleven. WWS zorgde met een goede combinatie aan de linkerkant van het veld wel voor de eerste echte kans, het schot van de aanvallende middenvelder ging dan ook maar net voorlangs. Vrije schietkansen van Berend Visser en Albert van der Veen waren de eerste wapenfeiten aan de kant van Delfstrahuizen, beide schoten troffen uiteindelijk geen doel. Wanneer Evert de Jong met zijn steekpass Albert van der Veen voor de keeper zette leek de 0-1 in de maak voor Delfstrahuizen. De keeper van WWS zorgde met zijn tackle ervoor dat hij de vrije doorgang naar het doel ontnam voor Albert van der Veen. Scheidsrechter S. van Vugt twijfelde niet en stuurde de goalie van WWS met rood van het veld. Vlak voor rust dacht Delfstrahuizen op 0-1 te komen wanneer Evert de Jong zijn voorzet werd ingekopt door Sjoerd de Haan, de scheidsrechter keurde de goal af doordat Sjoerd de Haan in zijn ogen voor gevaarlijk spel zorgde. Hierdoor bleef de brilstand na 45 minuten op het bord: 0-0.

Na de rust, wanneer de enorme regenbui dan eindelijk was vertrokken uit Wirdum, zorgde Delfstrahuizen met haar eerste wapenfeit meteen voor de 0-1. Evert de Jong zag zijn goed genomen corner dan ook meteen in het doel belanden. Mede door deze goal en de goede openingsfase drong Delfstrahuizen door. Diezelfde Evert de Jong zag zijn actie uiteindelijk strandden in de zestien vanwege het feit dat de verdediger van WWS aan de noodrem trok. Jelle Wesselius benutte deze strafschop en zette Delfstrahuizen in de 54e minuut op een 0-2 voorsprong. Vervolgens kwamen Yoran Kortstra (Jelle Wesselius), Kevin Oord (Berend Visser) en Kevin Strampel (Arjan de Ruijter) in het veld en schoof Albert van der Veen een linie naar achter waardoor Yoran Kortstra op het middenveld ging voetballen. Steffen Mulder schoof door naar de spitspositie waardoor Kevin Strampel op de nummer 10 positie ging spelen. In de 62e minuut belandde een aanval over rechts via Yoran Kortstra bij de rechtsbuiten Kevin Oord, mede door zijn uitstekende voorzet kon Steffen Mulder de 0-3 op het bord schieten waardoor de wedstrijd definitief beslist was. Na een tegenvallende fase aan de zijde van Delfstrahuizen kon Nanne Nijp (WWS), na een aanval over links, bij de tweede paal de (verdiende) eretreffer binnen schieten: 1-3. Het laatste gedeelte van de wedstrijd werd vrij eenvoudig uitgespeeld door Delfstrahuizen. Het slotakkoord was uiteindelijk voor Steffen Mulder die na een pass van Yoran Kortstra vrij eenvoudig de 1-4 binnen wist te schieten.

Met 7 punten uit 3 wedstrijden bekert Delfstrahuizen door naar de volgende ronde. Volgende week 23 september begint de competitie voor de mannen van Martin de Jong tegen de promovendus uit Belt-Schutsloot SVBBS’77. Wij hopen u allen weer te zien op Sportpark de Kampen, aftrap: 14:30