Nieuwe trainers voor VR-1 en tweede elftal

24 juli 2017 20:45

Delfstrahuizen is verheugd te melden dat men trainers heeft gevonden voor EBC/Delfstrahuizen VR1 en het tweede elftal. Het vrouwen-elftal zal getraind worden door Boyke Guptar. Het tweede elftal zal dinsdag en donderdag worden getraind door oud eerste elftal speler Egbert van der Wal.

Boyke Guptar begon als speler bij sv Voorwaars in Suriname. In het seizoen 1980/1981 kwam hij in actie voor Fc Nesurant, een voetbalvereniging dat actief was op de sportvelden van CVVO. Deze voetbalvereniging is in 1991 opgeheven. Tussendoor maakte Boyke Guptar nog uitstapjes naar Mamio (Groningen) en Flamingo uit Leeuwarden. Ook de trainerscarrière begon voor Guptar bij sv Nesurant uit Lemmer. De afgelopen drie seizoenen was hij trainer bij de Blesse Vr2. Vanaf volgend seizoen neemt Guptar EBC/Delfstrahuizen VR1 voor het eerst onder zijn hoede. De leiders blijven net als vorig jaar Rien Wittebrood en Nel Meester.

Egbert van der Wal is de nieuwe trainer van het tweede elftal. De oud speler van Delfstrahuizen kwam een groot deel van zijn voetbalcarrière uit voor de withemden. Hierin wist de linksbuiten maar liefst 51 doelpunten te maken. Van der Wal heeft daarnaast op 1e klas en hoofdklasse niveau gevoetbald bij respectievelijk vv Heerenveen, Alcides en MSC. Vorig seizoen was Van der Wal al veelvuldig als trainer actief bij het tweede elftal. Het bestuur is dan ook blij dat er ook dit jaar een beroep op hem kan worden gedaan.