Bolsward maatje(s) te groot voor Delfstrahuizen

6 mei 2022 15:30

Op de beginfase van de wedstrijd na heeft Delfstrahuizen een kansloze nederlaag moeten slikken in en tegen Bolsward. De trotse koploper liet zien dat men daar niet voor niks staat. Voor rust stond het 2-0. Na rust werd de scrore uitgebreid naar een 3-0 eindstand.

Delfstrahuizen mocht Steffen Mulder weer verwelkomen in de wedstrijdselectie. De middenvelder begon echter op de bank. Het moest het deze middag wel stellen zonder de geblesseerde aanvoerder Evert de Jong. Ook Toni Bongaerts is nog afwezig (voor de rest van het seizoen). De withemden begonnen nog wel goed aan het duel. Met veel energie werd er druk gezet op de achterhoede van Bolsward. De eerste kans was dan ook voor de gasten. Een vrije trap van Ditmer Slump vloog maar rakeling naast de paal.

Op den duur wist de thuisploeg wel onder de druk vandaan te komen van Delfstrahuizen en liet men het balletje goed rond gaan. Met name Wilco Folkerts was een plaag voor de defensie van trainer Jonne Boonstra. Het is echter pas rond de veertigste minuut dat Bolsward pas op voorsprong komt. Willem Jan Postma weet met een mooie boogbal Özgur Akkus te bereiken die vervolgens de laatste zet geeft: 1-0. Een paar minuten hiervoor zag Delfstrahuizen Yoran Kortstra geblesseerd wegvallen. De net teruggekeerde buitenspeler verdraaide zijn knie en kon helaas niet verder. Het blijft een seizoen met veel pijntjes en wisselingen in het elftal wat het resultaat en het spel zeker niet ten goede komt.

Vlak voor rust maakte Bolsward de stand nog wat erger voor Delfstrahuizen. Een vrije trap vanaf de linkerkant wordt er in gekopt door Ruben Jellesma. Het was uiteindelijk de volledig vrijstaande Jelle Huitema die de beslissing al op het bord zette. Delfstrahuizen kon namelijk in de tweede helft geen vuist maken. Alleen een schot van de ingevallen Boas van Schaik zette de doelman van Bolsward nog aan het werk. Het was uiteindelijk Tim Oosterbaan die al vroeg in de tweede helft de eindstand op het bord zette: 3-0.

Volgende week neemt Delfstrahuizen het op tegen Franeker. En wederom zal er weer gepuzzeld moeten worden. Ook de vandaag ingevallen Steffen Mulder zal deze wedstrijd aan zich voorbij moeten laten gaan na een terugslag. Ook Yoran Kortstra zal niet beschikbaar zijn.