Delfstrahuizen niet opgewassen tegen Tollebeek

14 februari 2023 19:30

De withemden blijven in de hoek zitten waar de klappen vallen. Het lukt men maar niet om weer eens een wedstrijd naar de hand te zetten. In eigen huis was Tollebeek – in met name de tweede helft – te sterk voor Delfstrahuizen. Met de rust stond er een 1-2 tussenstand op het scorebord. Na rust liepen de gasten snel uit naar een onoverbrugbare marge. Tollebeek wist vaak optimaal te profiteren van de fouten aan Delfstrahuizen zijde.

Nog altijd moet Delfstrahuizen het doen met een fors aantal langdurig geblesseerden. Wel kon men weer een beroep doen op een aantal vakantiegangers wat de keuze voor interim trainer Jan Slump toch wat groter maakte. De thuisploeg begon zeker niet slecht aan het duel. Beide ploegen hielden elkaar aardig in evenwicht. Echter heeft Tollebeek een aantal zeer makkelijk scorende spelers in de ploeg. Met name de talentvolle Willem Hulsebosch had Delfstrahuizen de handen vol aan. Deze speler liet na een kwartier spelen zijn hielen zien aan een vijftal verdedigers van Delfstrahuizen en schoot prima raak.

Dit zorgde er echter niet voor dat Delfstrahuizen zich uit de weg liet slaan. Door een steekpass werd de diep gelopen Ditmer Slump bereikt aan de linkerzijde van het veld. De voorzet van laatstgenoemde werd of wel door Hindrik Hof of een verdediger van Tollebeek tegen het net gewerkt: 1-1. Beide teams leken richting de rust te gaan met deze tussenstand maar de gasten kregen nog een corner vlak voor rust. Zonder dat deze werd aangeraakt zeilde deze bij de eerste paal binnen na miscommunicatie in de verdediging van Delfstrahuizen.

Delfstrahuizen probeerde de bakens te verzetten na rust maar al na 5 minuten konden deze goede bedoelingen de ijskast in. Het was wederom Willem Hulsebosch die aan de rechterkant ontsnapte. Zijn puntgave voorzet kwam terecht bij Rik Loman die wel raad met dit buitenkansje wist. Niet veel later wist deze zelfde speler ook de 1-4 binnen te werken. Een foutje van Jelle Vaartjes zorgde ervoor dat de gasten de wedstrijd volledig in het slot gooiden.

Uiteindelijk konden beide ploegen nog eenmaal het net vinden. Eerst was het Hindrik Hof die op aangeven van Toni bongaerts knap raak wist te schieten. In de slotminuten wist Hulsebosch ook nog zijn derde treffer van de middag te maken.

A.s. zaterdag zal Delfstrahuizen op bezoek gaan bij directe concurrent Sleat. Er zal dan een schepje bovenop moeten maar ook de individuele foutjes zullen er uit moeten om een goed resultaat te halen.