Delfstrahuizen neemt punt mee uit Tollebeek

3 oktober 2022 22:15

In een wedstrijd met weinig hoogtepunten heeft Delfstrahuizen een punt mee weten te nemen uit Tollebeek. De thuisploeg startte vorige week met een knappe 1-2 overwinning bij buurman Creil-Bant. Delfstrahuizen wist zijn eerste wedstrijd ook te winnen van TOP’63. Dat beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn bleek ook deze middag. Echter, waar er in eerdere confrontaties veel doelpunten vielen bleef het deze keer bij de brilstand: 0-0.

Delfstrahuizen moet het nog steeds doen zonder de langdurig geblesseerde spelers Jorrit Visser en Yoran Kortstra. Ook aanvoerder Evert de Jong moest net als vorige week nog verstek laten gaan. Daarentegen kon trainer Jonne Boonstra wel weer een beroep doen op Jelle Vaartjes. Laatstgenoemde was ook direct één van de betere op het veld afgelopen zaterdag.

Tollebeek liet Delfstrahuizen het spel maken in de eerste helft. Een aantal goede crosspasses van Steffen Mulder leverden echter niet of weinig gevaar op. Het meest gevaarlijke moment kwam van Ditmer Slump die zijn vrije trap echter gesmoord worden in de muur. Aan de andere kant werd Tollebeek een aantal keer gevaarlijk door slordigheden aan de kant van de gasten. Echter kon men hier niet dusdanig van profiteren dat men doelman Robin Visser aan het wankelen kreeg.

Na rust kwam er een ander Tollebeek uit de kleedkamer. De gastheren zetten vroeger druk en hier had Delfstrahuizen het moeilijk mee. De grootste kans kwam op naam van Marijn Brandsema die zijn kopbal echter net naast het doel zag belanden. Ook een slippertje van Robin Visser ging nog maar net goed voor de withemden. Het was uiteindelijk Steffen Mulder die de bal uit de doelmond wist te krijgen. Aan de andere kant kreeg Delfstrahuizen nog een dot van een mogelijkheid na een goede actie van Toni Bongaerts maar zijn poging/voorzet verdween voor het doel langs. Het laatste wapenfeit kwam van de voet van Ditmer Slump. Laatstgenoemde zag zijn vrije trap echter vlak langs de verkeerde kant van de paal gaan.

Uiteindelijk blies de goed fluitende leidsman voor het laatst en zo gingen beide ploegen van het veld met dezelfde stand als het begin van de middag. Hier konden beide ploegen wel mee leven. Volgende week neemt Delfstrahuizen het op tegen IJVC die een 0-3 achterstand knap wisten om te buigen naar een 3-3 gelijkspel tegen Creil-Bant.