Delfstrahuizen wint wederom van QVC in doordeweekse wedstrijd

11 mei 2022 19:15

Net als een aantal maanden geleden moest Delfstrahuizen aantreden tegen QVC op een doordeweekse dag. Ook toen werd er op een dinsdag gespeeld en won men in een hele goede wedstrijd met 0-1. Ook dit keer wist de ploeg van trainer Jonne Boonstra met een minimaal verschil te winnen: 2-1. Twee aan elkaar gewaagde ploegen maakten er een boeiend schouwspel van waar de thuisploeg uiteindelijk aan het langste eind trok.

Na de zeperd van afgelopen zaterdag moest QVC eigenlijk winnen om nog bovenin mee te blijven doen. Delfstrahuizen daarintegen wilde hier niet aan meewerken en hierdoor ontstond een boeiend schouwspel. Het was met name opportunistisch voetbal wat beide ploegen lieten zien maar dit maakte de amusementswaarde er niet minder om. De eerste doelpoging kwam vanaf QVC zijde. Het was de goed spelende Edwin Pluister die de bal mee kreeg maar deze pass was net wat te scherp om doeltreffend af te ronden. Niet veel later was het Delfstrahuizen dat gevaarlijk werd. Het schot van Arjan Wever eindigde echter in het zijnet.

Het spel golfde op en neer en wederom was het rond zo’n vijfentwintig minuten spelen Edwin Pluister die dichtbij was aan QVC zijde. Een ziedend schot vanuit de tweede lijn werd echter katachtig uit de kruising getikt door doelman Robin Visser. Hierna volgde er wat oponthoud omdat Nick Berghout en Hidde Bajema met de koppen tegen elkaar aan kwamen. Eerstgenoemde moest zich helaas laten vervangen. De 15-jarige Leon Brandsma was zijn uitstekende vervanger. De spits van QVC kon wel verder. De grootste kans van de eerste helft kwam op naam van Delfstrahuizen. Een afgemeten voorzet van Kean Bakker werd uitstekend ingekopt door Ditmer Slump maar hij zag zijn inzet via de lat het veld weer in komen. Dit was het laatste wapenfeit van de eerste helft.

Helaas moest Delfstrahuizen het tweede bedrijf verder zonder Eize Slump. Vlak voor rust werd de jonge middenvelder namelijk de wedstrijd uitgeschopt. QVC heeft daar zo’n anderhalve wedstrijd voor nodig gehad (vorige keer werd hij namelijk ook voortdurend gezocht) maar het is uiteindelijk gelukt. Dit betekende dat Boas van Schaik zijn opwachting mocht maken op de rechtsbuiten positie. Net als Leon Brandsma liet deze jongeling zien dat er de komende jaren voldoende talent aan zit te komen bij de withemden. Vlak na rust kwamen de withemden al snel op voorsprong. Een goede actie van uitblinker Wisse Wierenga kwam terecht bij Ditmer Slump. In eerste instantie wist de doelman nog te redden maar de rebound was laatstgenoemde echter te machtig.

Het was na dit doelpunt QVC dat jacht maakte op de gelijkmaker. Echter, net als vorige keer had men moeite om tot echt grote kansen te komen. De defensie van Delfstrahuizen gaf geen krimp. De thuisploeg probeerde daarintegen via tegenstoten tot de bevrijdende treffer te komen. Deze kwam er in de zeventigste minuut. Wederom stoomde Wisse Wierenga op aan de linkerkant na een uitstekende pass van invaller Leon Brandsma. De linksbuiten gaf de bal mee aan Evert de Jong die zich vervolgens met een prachtige aanname de vrijheid voor doelman Tibbe de Vries verschafte. De aanvoerder bekroonde deze actie met een droge schuiver achter de doelman: 2-0. Dit was het teken voor de gasten om nog meer te pompen. Uiteindelijk kreeg men in de slotminuten nog loon naar werken nadat de bal door Hidde Bajema in de goal werd gefrommeld. Lang werd er niet meer gespeeld waardoor Delfstrahuizen drie punten bij mocht schrijven.

Een compliment naar de piepjongeploeg die Delfstrahuizen op de been bracht deze dinsdag. A.s. zaterdag staat er weer een mooie uitdaging op het programma omdat het al 11 wedstrijden ongeslagen Creil-Bant op visite komt.