Delfstrahuizen en WPB delen de punten

7 maart 2022 21:45

Lang leek het er niet naar uit te zien dat Delfstrahuizen nog een punt zou overhouden aan de confrontatie met Waterpoortboys. De gasten hadden zich voor rust naar een 0-2 voorsprong weten te spelen. Het had zelfs 0-3 kunnen staan ware het niet dat deze werd afgekeurd vanwege buitenspel. Na rust was er een ander spelbeeld. Delfstrahuizen verzette de bakens en na de aansluitingstreffer van Yoran Kortstra rook men bloed. Uiteindelijk was het wederom Yoran Kortstra die de gelijkmaker noteerde. Verder dan dit kwamen de withemden niet waardoor men genoegen moest nemen met een punt.

Delfstrahuizen moest het ook deze wedstrijd nog doen zonder de geblesseerde Steffen Mulder, Toni Bongaerts en Evert de Jong. Zonder deze spelers staat er echter nog steeds een prima elftal die zeker hoge ogen kan gooien deze competitie. Dit liet men echter niet zien in de eerste helft. De withemden waren overal een stapje te laat en WPB liet zien dat men meer kwaliteit heeft dan de ranglijst doet vermoeden. Het eerste wapenfeit van de gasten was ook direct raak. Een corner viel in de kluts voor Lars van Dijk die het laatste tikje kon geven: 0-1.

Dat Delfstrahuizen nog niet wakker geschut was bleek wel niet veel na de openingstreffer. Het was Albert van der Veen die zijn tegenstander vloerde binnen de zestien meter. Voor routinier Robert Minks was het vervolgens een koud kunstje om de score te verdubbelen. De koek kon helemaal niet op toen de gasten ook nog eens de 0-3 maakten. Door buitenspel kon de aanhang van de thuisploeg echter gelukkig adem halen. Hierdoor bleef de schade beperkt en was er nog wat voor te voetballen in de tweede helft.

Deze tweede helft begon Delfstrahuizen met een aantal omzettingen. Zowel Jelle Vaartjes als Hindrik Hof kwamen in de ploeg. Wisse Wieringa en Han Erkens bleven achter in de kleedkamer. Deze omzettingen maar ook zeker de drive om wel de duels aan te gaan zorgden ervoor dat het thuispubliek in ieder geval iets hadden om naar te kijken. Men kon er helemaal voor gaan zitten toen Yoran Kortstra op aangeven van Nick Berghout de 1-2 binnen wist te werken.

Na deze treffer ging Delfstrahuizen door en zorgde diezelfde Yoran Kortstra voor het hoogtepunt van de middag. Een geweldige voorzet van Arjan Wever werd in één keer op de slof genomen. Het leer vloog vervolgens prachtig achter de verbouwereerde Stefan Rijpkema. De thuisploeg drong vervolgens nog een paar keer aan. Men had zelfs nog bijna de drie punten bij kunnen schrijven nadat een inzet van Nick Berghout op de buitenkant van de paal belandde. Ook Kean Bakker mocht zich nog bijna bijschrijven op het wedstrijdformulier. Zijn kopbal belandde echter op de lat door Stefan Rijpkema. Deze inzet had echter nooit geteld aangezien de grensrechter hier ‘onterecht’ voor buitenspel vlagde.

Een overwinning was misschien ook wel wat teveel van het goede geweest. De eerste helft was overduidelijk voor de Snekers. De tweede helft was voor Delfstrahuizen. Willen de withemden wel mee blijven doen zal er a.s. zaterdag wel gewonnen moeten worden van Tollebeek.