Delfstrahuizen pakt volle buit bij HJSC

12 oktober 2021 13:15

In een zeer sterke eerste helft had Delfstrahuizen geen kind aan de thuisploeg. De ploeg van Jonne Boonstra stond na twintig minuten al met 0-2 voor. De gasten verzuimden echter om het duel al voor rust in het slot te gooien. Veel kansen werden niet verzilverd waardoor men de tweede helft toch nog moest oppassen. In de tweede helft werd er door HJSC uit een ander vaatje getapt en Delfstrahuizen was een stuk minder. Na ongeveer 65 minuten spelen spelen werd de wedstrijd echter alsnog op slot gegooid door Jorrit Visser uit een benutte strafschop: 0-3.

In een eerste helft waar Delfstrahuizen heer en meester was moest het scorebord na vijf minuten al in actie komen. Na goed druk zetten van Arjan Wever kwam de bal uiteindelijk bij Kean Bakker terecht die vervolgens Yoran Kortstra wist te bereiken. Laatstgenoemde faalde niet en schoot alweer zijn vierde treffer van het seizoen binnen. Nog geen tien minuten later kwamen de withemden zelfs op 0-2 voorsprong. Wederom kreeg HJSC geen gelegenheid om op te bouwen. Wederom kwam de bal via Kean Bakker bij een medespeler. Ditmaal was het Ditmer Slump die vervolgens uit de draai knap raak schoot.

Wie dacht dat de storm van Delfstrahuizen wel ging liggen kwam hier bedrogen uit. Kans op kans werd er gecreëerd maar gescoord werd er helaas niet meer in de eerste helft. Ditmer Slump kreeg de eerste kans op de 0-3. Zijn poging van zo’n vijf meter afstand belandde echter op de lat. Niet veel later kwam Yoran Kortstra goed door aan de linkerkant en gaf de bal breed op Kean Bakker. De volledig vrijstaande spits kwam echter niet uit met zijn passen waardoor de bal over de achterlijn hobbelde. In een eerder stadium had Kean Bakker de beslissing ook al op de voet. In een één op één duel met de keeper belandde zijn lob in de handen van laatstgenoemde. Vlak voor rust kreeg HJSC ook nog een mogelijkheid in de naam van Tristan Kouwenhoven, hij zag zijn poging echter naast het doel belandden.

Na rust kwam de thuisploeg een stuk beter uit de startblokken. Men maakt het Delfstrahuizen een stuk moeilijker door er meer fysiek en strijd in te gooien. Tot heel grote kansen weet men echter niet te komen. Het blijft vooral bij een aantal afstandschoten die vaak over het doel vlogen. De grootste kans kwam er nog uit een corner. Deze snel genomen hoekschop kwam bij een HJSC’er terecht die hard in schoot. De uitstekende doelman Robin Visser was deze poging echter de baas.

De beslissing kwam rond zo’n 65 minuten spelen. Een lullige handsbal in de zestien meter zorgt er voor dat de leidsman de bal op de stip legt. Een zware straf omdat de persoon in kwestie hier niet veel aan kon doen. Hier had Jorrit Visser echter geen boodschap aan en schoot deze prima raak: 0-3. Niet veel later had Delfstrahuizen wederom een penalty kunnen krijgen. Dit leek een goedmakertje van de verder uitstekende scheidsrechter want deze werd niet gegeven. Echt veel gebeurde er vervolgens niet meer. Of het moeten schoten zijn geweest van Yoran Kortstra en Boas van Schaik uit moeilijke hoeken.

Nadat de wedstrijd een beetje dood bloedde floot de scheidsman voor het laatst en kon Delfstrahuizen de eerste 3 punter bijschrijven buitenshuis. Deze overwinning werd nog na gevierd in het bijbehorende dorpshuis van HJSC. Zo werd een sportieve wedstrijd gezamenlijk afgesloten tijdens een gezellige 3e helft.

Volgende week komt Foarut op bezoek op ons eigen Sportpark de Kampen: 14:30.