Delfstrahuizen koning van de gelijke spelen

10 februari 2020 17:30

Net als de afgelopen drie wedstrijden kwam Delfstrahuizen wederom niet verder dan een gelijkspel. In en tegen Bolsward wisten beide ploegen niet te scoren waardoor de brilstand op het bord bleef. Gezien de verhoudingen op het veld kon dit gelijkspel terecht worden genoemd. De gasten uit Delfstrahuizen hadden een licht veldoverwicht maar kon het vele balbezit maar moeizaam omzetten tot mogelijkheden. Aan de andere kant wist ook Bolsward weinig af te dwingen waardoor een 0-0 remise de juiste afspiegeling was deze middag.

De withemden begonnen de wedstrijd wel goed. In deze fase wist men ook nog twee grote mogelijkheden te creëren. De eerste grote mogelijkheid kwam op naam van Kean Bakker. Een uitstekende voorzet van Toni Bongaerts kon echter niet worden gepromoveerd tot een doelpunt. Doordat de bal nog opstuitte door het (schandalig) harde veld kon Bakker de bal niet in het lege goal werken. Niet veel later kreeg ook Albert van der Veen een grote mogelijkheid. De spits besloot echter om in een vroeg stadium af te drukken met zijn chocoladebeen waar eigenlijk meer tijd werd geboden.

Na deze mogelijkheden waren er nog maar weinig noemenswaardige momenten voor rust. Of het moet een uitstekende ingreep van Steffen Mulder zijn die Bart Gietema van het scoren afhield. Laatstgenoemde werd aangespeeld binnen de zestien meter en probeerde uit de draai af te ronden ware het niet dat Mulder hem geen ruimte bood.

Na rust was er een zelfde spelbeeld. Delfstrahuizen had verreweg het meeste balbezit maar kon maar moeilijk tot kansen komen. Met het inbrengen van Danny de Vries (zo’n twintig minuten voor tijd) leek Delfstrahuizen wel met meer druk naar voren te spelen. De enige grote mogelijkheid voor Delfstrahuizen was de Vries dan ook bij betrokken. Een pass van Jelle Vaartjes - na een overstapje van de Vries - kwam terecht bij Nick Berghout. Laatstgenoemde kon vervolgens alleen op de doelman af ware het niet dat een Bolsward verdediger met een uiterste krachtinspanning de bal nog voor Berghout weg kon tikken.

In de absolute slotfase mocht Delfstrahuizen ook doelman Robin Visser nog bedanken dat men met een punt naar huis ging. In eerste instantie pakte Visser een inzet van Robin Hendriks nog knap uit de benedenhoek. Niet veel later was het Alexander Wiersma die twee keer een inzet gestopt zag worden door de uitstekende doelman Robin Visser.

Wederom laat Delfstrahuizen dus twee punten liggen. Met name het gebrek aan scorend vermogen blijkt maar weer eens een probleem te zijn voor de withemden. De terugkeer van Yoran Kortstra – topscorer van Delfstrahuizen – lijkt dan ook als geroepen te komen. Kortstra kon na wekenlang blessureleed afgelopen zaterdag weer plaats nemen op de bank. Volgende week neemt Delfstrahuizen het thuis op tegen hekkensluiter de Walde.