Delfstrahuizen weet weer wat winnen is

16 februari 2020 18:00

In een vrij matige wedstrijd heeft Delfstrahuizen eindelijk weer eens drie punten gepakt. Na 4 gelijke spelen wist de ploeg van Gerben Visser De Walde wel opzij te zetten: 2-0. De withemden waren heer en meester zonder tot echt goed voetbal te komen. Gezien de kansenverhoudingen was 8-2 ook niet een wonderlijke uitslag geweest.

In de beginfase leek Delfstrahuizen nog niet geheel bij de les. Vanaf de aftrap liet de Walde zien de punten niet cadeau te geven vandaag. Na zo’n twintig seconden op de klok kwam Delfstrahuizen namelijk goed weg door een bal op de paal. Niet veel later zorgde ook Delfstrahuizen voor het eerste gevaar. Helaas wist Yoran Kortstra zijn goede actie niet te bekronen met een doelpunt. Voor de topscorer was het overigens weer zijn eerste minuten na een vervelende enkelblessure welke werd opgelopen tegen NOK.

De eerste 100% kans voor Delfstrahuizen kwam op naam van Kean Bakker. Een kopbal werd echter nog net onder de lat vandaan getikt door de uitstekende doelman van de Walde. Niet veel later was het wel raak. Evert de Jong wist Eize Slump met een prachtige pass achter de achterste linie van de Walde te bereiken. Laatstgenoemde wist het leer knap aan te nemen en achter de kansloze doelman te schuiven: 1-0. De withemden vergaten echter vroegtijdig de wedstrijd op slot te gooien doordat een aantal enorme kansen niet werden benut en de scheidsrechter een 100% strafschop over het hoofd zag.

Na rust was er een vrijwel zelfde spelbeeld. Delfstrahuizen probeerde het spel te maken waarbij de Walde loerde op eventuele foutjes van de withemden. Deze kwamen er in de tweede helft dan ook geregeld. Slordig balverlies zorgde er namelijk voor dat de Walde geloof kreeg in een stuntje. Dit geloof werd alleen nog maar groter doordat Delfstrahuizen wederom slordig met de kansen omsprong. Met name de ingevallen Hindrik Hof en Sjoerd de Haan kregen een aantal grote mogelijkheden.

Na zo’n tachtig minuten spelen kon Delfstrahuizen eindelijk weer juichen. Een inzet van Sjoerd de Haan kon nog worden gestopt maar uiteindelijk wist Hindrik Hof bij de rebound de bal in het doel te verwerken. De withemden hadden in de slotfase uiteindelijk ook weer alle kansen om een grotere uitslag neer te zetten ware het niet dat men wederom slordig met de kansen omsprong. Uiteindelijk bleef het bij 2-0. Gezien de krachtsverhoudingen een matige afspiegeling tussen beide ploegen.

Delfstrahuizen pakt daarmee de eerste 3-punter na de winterstop door deze overwinning. Hier moest men tot de 5e wedstrijd op wachten. Aan de andere kant zorgde deze overwinning er ook voor dat men al 10 wedstrijden ongeslagen is. De laatste nederlaag dateert van 26 oktober tegen Creil-Bant. Laat dit nou uitgerekend de eerst komende tegenstander zijn die Delfstrahuizen zal treffen in de competitie. Een mooi moment dus voor de ploeg van Gerben Visser om revanche te nemen. Echter zal men dan een stuk scherper voor de goal moeten zijn tegen een ploeg van dat kaliber. Dit affiche staat voor 7 maart gepland. De komende twee weken zullen de withemden in competitieverband niet in actie komen.